Pomoc
Orionopedia
Zdajemy sobie sprawę z tego, że wiele rzeczy, o których piszemy na naszej stronie i które realizujemy w naszych programach, może nie być dla wszystkich z Was oczywiste, czy zrozumiałe. Dlatego też stworzyliśmy tę Orionopedię, którą sukcesywnie będziemy rozwijać, mającą na celu przybliżenie każdemu Odbiorcy tego czym się zajmujemy i jaką pasję przekazujemy naszym Uczestnikom. Miłej lektury!
Znajdź odpowiedź na swoje pytanie
Kto pyta nie błądzi, dlatego poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęstsze pytania.
-
Czy wyjazdy z Biurem Turystyki Orion są bezpieczne?
Oczywiście, że tak!
Działamy na rynku turystycznym nieprzerwanie już od 1992 roku.
Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową OC TU Europa S.A.
Jesteśmy wpisani do Rejestru Organizatorów Turystyki Wojewody mazowieckiego pod nr 0116.
Jesteśmy członkiem Polskiej Izby Turystyki i współzałożycielem Warszawskiej Izby Turystyki.
Wszystkie organizowane przez nas młodzieżowe imprezy turystyczne zgłaszane są do Kuratorium Oświaty, które po zweryfikowaniu informacji i dokumentów (w tym kwalifikacji kadry kierowniczej, wychowawczej i opieki medycznej) zatwierdza daną imprezę i wydaje odpowiednie zaświadczenie. Dokument jest udostępniany na życzenie w naszym biurze, można też sprawdzić na stronie https://wypoczynek.men.gov.pl
Wprowadziliśmy również Standardy ochrony małoletnich, czyli zestaw zasad i procedur, które mają na celu stworzenie bezpiecznego środowiska dla małoletnich Uczestników naszych usług. -
Jak rezerwować? Jakie dokumenty muszę dostarczyć do biura przed wyjazdem?
Rezerwację założysz klikając przycisk „Zarezerwuj teraz” na górze strony programu.
Zostaniesz przeniesiony do formularza, w którym spersonalizujesz swoją rezerwację, będziesz mógł też zmienić program.
Po wypełnieniu formularza otrzymasz mail z potwierdzeniem zawierającym szczegóły wyjazdu i płatności oraz obiegu dokumentów oraz załączoną Umową zgłoszenie na udział w imprezie turystycznej. W przypadku wyjazdów młodzieżowych do maila załączona jest również Karta kwalifikacyjna.
W przypadku nowych Klientów w mailu znajduje się również login i hasło do Panelu Klienta.
Po założeniu rezerwacji należy przesłać skan podpisanej umowy na nasz adres mailowy lub wgrać samodzielnie w Panelu Klienta.
Kartę kwalifikacyjną dla kolonii dziecięcych i wyjazdów młodzieżowych należy dostarczyć w oryginale do biura (pocztą, kurierem lub osobiście). -
Gdzie znajdę informacje wyjazdowe?
Informacje wyjazdowe zawierające czas i miejsca zbiórek, trasy przejazdu i kontakty do kadry wysyłane są na 7 dni przed wyjazdem na kolonię lub obóz na maila podanego w rezerwacji. -
Jak długo ważna jest rezerwacja?
Rezerwacja jest ważna 7 dni. Jeśli w tym czasie nie wpłynie zaliczka, rezerwacja automatycznie jest anulowana. Po wpłaceniu zaliczki w ciągu kolejnych 7 dni należy dosłać skan podpisanej umowy.
W przypadku rezerwacji składanych na mniej niż 31 dni przed rozpoczęciem wyjazdu potwierdzenie uczestnictwa konieczne jest w przeciągu 24 godzin. -
Czy otrzymam fakturę za wyjazd?
Oczywiście, że tak! W czasie składania rezerwacji należy w zakładce „Dane do faktury” wprowadzić dane, na które ma zostać wystawiony dokument. Faktura może zostać wystawiona zarówno na osobę fizyczną, jak i na firmę. Domyślnie dane są pobierane automatycznie z danych osoby rezerwującej.
Faktura za zaliczkę wystawiana jest na 7 dni po zaksięgowaniu przez nas wpłaty, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca, w którym została zaksięgowana.
Faktura na dopłatę wystawiana jest na 7 dni po zakończeniu wyjazdu, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca, w którym wyjazd się zakończył.
W przypadku chęci otrzymania faktury proforma należy poinformować nas o tym fakcie wybierając odpowiednią pozycję w zakładce „Dane do faktury”.
Wszystkie faktury są wysyłane automatycznie po wystawieniu na adres mailowy osoby rezerwującej. -
Czy mogę zrezygnować z wyjazdu?
Oczywiście, zrezygnować z zarezerwowanego wyjazdu możesz w każdym momencie.
Informację o chęci rezygnacji należy zgłosić mailowo na adres biura.
Każda rezygnacja jest rozpatrywana zgodnie z Warunkami uczestnictwa.
Zachęcamy też do zawarcia dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, które umożliwia zwrot do 100% niewykorzystanych świadczeń z tytułu zawartej Umowy przez Ubezpieczyciela. Więcej informacji znajduje się tutaj. -
Jakie są warunki transportu na wyjazdy Biura Turystyki Orion?
Transport na kolonię/obóz jest dodatkowo płatny, a jego ceny podane są na stronie programu.
Standardowo oferujemy dojazdy na nasze imprezy z kilkunastu miast w Polsce, a w przypadku zebrania się grupy minimum 6 osób organizujemy transport z dowolnego miejsca w kraju.
Od lat współpracujemy z tymi samymi licencjonowanymi i uznanymi na rynku firmami transportowymi, których autokary są komfortowe i bezpieczne, posiadają aktualne badania techniczne, a kierowcy to sprawdzeni, zaufani i wieloletni pracownicy.
Transfery odbywają się autokarami klasy LUX, a przy niektórych łączonych transferach dodatkowo PKP/Intercity lub autokarem rejsowym, wraz z rezerwacją miejsca siedzącego.
Staramy się optymalizować trasy dojazdowe pod względem czasu przejazdu, ale dbamy również o zapewnienie jak najlepszej dostępności wyjazdu z Państwa miejsca zamieszkania. Wszystkie transfery odbywają się pod opieką wychowawców.
Więcej o naszych warunkach transportu możesz dowiedzieć się tutaj. -
Gdzie odbywają się noclegi?
Nasze ośrodki usytuowane są w niewielkich, malowniczo położonych miejscowościach, w otulinie łąk i lasów, na ekologicznie czystym terenie.
Wyposażone w przytulne, funkcjonalne pokoje z łazienkami oraz ogromne zaplecze dydaktyczno – rekreacyjne (świetlice, sale konferencyjne, sale warsztatowe, kawiarnie, rozległe tereny rekreacyjne, altany i miejsca na ogniska i grille).
Serwowane posiłki są zdrowe i smaczne. Chwalone zarówno przez dzieci, jak i ich zadowolonych rodziców. U nas nawet niejadki nie grymaszą, a kucharze dostosowuję menu do diet uczestników: bezglutenową, bez laktozową czy dla wegetarian.
Nasze ośrodki spełniają wymogi stawiane obiektom przeznaczonym dla wypoczynku dzieci i młodzieży. Kontrolowane są przez Straż Pożarną, Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, a pobyt w nich nadzorowany jest przez miejscowe Kuratorium Oświaty.
Więcej o naszych obiektach możesz dowiedzieć się tutaj. -
Czy otrzymam kontakt do opiekuna? Gdzie mogę śledzić bieżące wydarzenia i zdjęcia z wyjazdów?
Podczas trwania naszych imprez udostępniamy Uczestnikom oraz ich Opiekunom numery kontaktowe do kierowników placówek oraz wychowawców pełniących opiekę podczas transferów.
Informacje te są przekazywane w informacjach zbiórkowych rozsyłanych na 7 dni przed rozpoczęciem imprezy.
Nasze kolonie, obozy i zimowiska mają dedykowane fanpage na portalu Facebook: Obozy fabularne, Obozy Otaku i Obozy Kpop oraz ogólny profil na Instagramie.
W ciągu roku to aktywne strony, poświęcone tematyce obozów, a w trakcie sezonu przekształcamy je w Dzienniki Obozowe. Codziennie umieszczamy zdjęcia, filmiki oraz posty z relacjami. -
Co zabrać na wyjazd?
Ale który?
W zależności od odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź na pytanie z nagłówka będzie zupełnie inna…
Jednak u nas żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi, którą znajdziesz pod tym adresem. -
Kiedy pojawi się oferta na kolejny sezon?
Ofertę wyjazdów letnich publikujemy najczęściej w lutym.
Ofertę obozów zimowych publikujemy najczęściej w październiku.
-
Czy wyjazdy z Biurem Turystyki Orion są bezpieczne?
Oczywiście, że tak!
Działamy na rynku turystycznym nieprzerwanie już od 1992 roku.
Posiadamy gwarancję ubezpieczeniową OC TU Europa S.A.
Jesteśmy wpisani do Rejestru Organizatorów Turystyki Wojewody mazowieckiego pod nr 0116.
Jesteśmy członkiem Polskiej Izby Turystyki i współzałożycielem Warszawskiej Izby Turystyki.
Wszystkie organizowane przez nas młodzieżowe imprezy turystyczne zgłaszane są do Kuratorium Oświaty, które po zweryfikowaniu informacji i dokumentów (w tym kwalifikacji kadry kierowniczej, wychowawczej i opieki medycznej) zatwierdza daną imprezę i wydaje odpowiednie zaświadczenie. Dokument jest udostępniany na życzenie w naszym biurze, można też sprawdzić na stronie https://wypoczynek.men.gov.pl
Wprowadziliśmy również Standardy ochrony małoletnich, czyli zestaw zasad i procedur, które mają na celu stworzenie bezpiecznego środowiska dla małoletnich Uczestników naszych usług. -
Jak rezerwować? Jakie dokumenty muszę dostarczyć do biura przed wyjazdem?
Rezerwację założysz klikając przycisk „Zarezerwuj teraz” na górze strony programu.
Zostaniesz przeniesiony do formularza, w którym spersonalizujesz swoją rezerwację, będziesz mógł też zmienić program.
Po wypełnieniu formularza otrzymasz mail z potwierdzeniem zawierającym szczegóły wyjazdu i płatności oraz obiegu dokumentów oraz załączoną Umową zgłoszenie na udział w imprezie turystycznej. W przypadku wyjazdów młodzieżowych do maila załączona jest również Karta kwalifikacyjna.
W przypadku nowych Klientów w mailu znajduje się również login i hasło do Panelu Klienta.
Po założeniu rezerwacji należy przesłać skan podpisanej umowy na nasz adres mailowy lub wgrać samodzielnie w Panelu Klienta.
Kartę kwalifikacyjną dla kolonii dziecięcych i wyjazdów młodzieżowych należy dostarczyć w oryginale do biura (pocztą, kurierem lub osobiście).
W przypadku wyjazdów do Azji dla osób niepełnoletnich do biura musi zostać dostarczony oryginał umowy i karty kwalifikacyjnej. -
Gdzie znajdę informacje wyjazdowe?
Informacje wyjazdowe zawierające czas i miejsca zbiórki, informacje o przelotach i kontakty do kadry wysyłane są na ok. 10 dni przed imprezą, czyli jak tylko otrzymamy ostateczne potwierdzenia z linii lotniczych, na maila podanego w rezerwacji. -
Jak długo ważna jest rezerwacja?
Rezerwacja jest ważna 7 dni. Jeśli w tym czasie nie wpłynie zaliczka, rezerwacja automatycznie jest anulowana. Po wpłaceniu zaliczki w ciągu kolejnych 7 dni należy dosłać skan podpisanej umowy.
W przypadku rezerwacji składanych na mniej niż 31 dni przed rozpoczęciem wyjazdu potwierdzenie uczestnictwa konieczne jest w przeciągu 24 godzin. -
Czy otrzymam fakturę za wyjazd?
Oczywiście, że tak! W czasie składania rezerwacji należy w zakładce „Dane do faktury” wprowadzić dane, na które ma zostać wystawiony dokument. Faktura może zostać wystawiona zarówno na osobę fizyczną, jak i na firmę. Domyślnie dane są pobierane automatycznie z danych osoby rezerwującej.
Faktura za zaliczkę wystawiana jest na 7 dni po zaksięgowaniu przez nas wpłaty, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca, w którym została zaksięgowana.
Faktura na dopłatę wystawiana jest na 7 dni po zakończeniu wyjazdu, ale nie później niż ostatniego dnia miesiąca, w którym wyjazd się zakończył.
W przypadku chęci otrzymania faktury proforma należy poinformować nas o tym fakcie wybierając odpowiednią pozycję w zakładce „Dane do faktury”.
Wszystkie faktury są wysyłane automatycznie po wystawieniu na adres mailowy osoby rezerwującej. -
Czy mogę zrezygnować z wyjazdu?
Oczywiście, zrezygnować z zarezerwowanego wyjazdu możesz w każdym momencie.
Informację o chęci rezygnacji należy zgłosić mailowo na adres biura.
Każda rezygnacja jest rozpatrywana zgodnie z Warunkami uczestnictwa.
Zachęcamy też do zawarcia dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, które umożliwia zwrot do 100% niewykorzystanych świadczeń z tytułu zawartej Umowy przez Ubezpieczyciela. Więcej informacji znajduje się tutaj. -
Jak jest zorganizowany transport? Gdzie jest zbiórka?
Nasze grupy do Azji latają Dreamlinerem LOTu w klasie ekonomicznej. Połączenie jest bezpośrednie, a Uczestnicy spotykają się z pilotami na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie. -
Gdzie odbywają się noclegi?
Noclegi organizujemy w hotelach 2, 3 lub 4* przeważnie w pokojach 2 osobowych, zawsze z łazienkami w pokoju.
W Japonii pojawiają się również noclegi w hotelach kapsułowych. -
A jak wygląda wyżywienie?
Grupy młodzieżowe 14-18 lat:
Wyżywienie (trzy posiłki dziennie) jest wliczone w cenę imprezy. Posiłki będziemy jedli w lokalnych restauracjach. Śniadania będziemy jedli w restauracjach lub będziemy kupować dania w sklepach. Zadbamy o pokazanie uczestnikom wycieczki różnorodności japońskiej kuchni, ale oczywiście nikogo nie będziemy zmuszać do kosztowania orientalnych przysmaków, jeśli nie będzie miał na to ochoty.
Grupy 18+:
Wyżywienie we własnym zakresie. Zdecydowaliśmy się nie ograniczać Uczestników w kwestii eksplorowania lokalnej kuchni. Przy każdym posiłku będzie można wybrać się wraz z pilotem do sprawdzonego lokalu lub samemu wypróbować okoliczne knajpki. -
Czy otrzymam kontakt do opiekuna? Gdzie mogę śledzić bieżące wydarzenia i zdjęcia z wyjazdów?
Podczas trwania naszych imprez udostępniamy Uczestnikom oraz ich Opiekunom numery kontaktowe do pilotów i wychowawców w przypadku grup młodzieżowych.
Informacje te są przekazywane w informacjach zbiórkowych rozsyłanych na ok. 10 dni przed rozpoczęciem imprezy.
Nasze wyjazdy do Azji mają dedykowane fanpage na portalu Facebook: Twoja Japonia i Twoja Korea oraz ogólny profil na Instagramie.
W ciągu roku to aktywne strony, poświęcone tematyce naszych wyjazdów, a w trakcie sezonu przekształcamy je w Dzienniki Wyjazdowe. Codziennie umieszczamy zdjęcia, filmiki oraz posty z relacjami, a przynajmniej się staramy, co przy intensywności naszych imprez często jest bardzo trudne ;). -
Co zabrać na wyjazd?
Ale który?
W zależności od odpowiedzi na to pytanie, odpowiedź na pytanie z nagłówka będzie zupełnie inna…
Jednak u nas żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi, którą znajdziesz pod tym adresem. -
Kiedy pojawi się oferta na kolejny sezon?
Ofertę wyjazdów Twoja Japonia i Twoja Korea na kolejny rok publikujemy najczęściej w listopadzie.
-
Jak otrzymać ofertę wycieczki szkolnej?
Wystarczy skorzystać z formularza kontaktowego znajdującego się na stronie programu lub napisać maila na wycieczkiszkolne@btorion.pl z informacjami tj. liczba uczestników, opiekunów, termin wycieczki, miejsce wyjazdu oraz, którym programem jesteś zainteresowany.
Jeśli w naszych propozycjach nie znalazłeś tego, czego szukasz, to również zachęcamy do kontaktu – chętnie przygotujemy wycieczkę szytą na miarę specjalnie dla Ciebie i Twojej grupy. -
Ile trwa przygotowanie oferty?
Wiele zależy od terminu wycieczki oraz terminu przesłania zapytania. W zależności od nich dostępność autokarów, obiektów noclegowych, a nawet planowanych atrakcji może być różna, co może wpłynąć na czas przygotowania oferty. Przeważnie zajmuje to kilka dni. -
Z jakim wyprzedzeniem należy planować wycieczkę szkolną?
Jak w przypadku każdego innego wyjazdu – im wcześniej tym lepiej! Większe wyprzedzenie zapewnia większą dostępność obiektów noclegowych, autokarów, wstępów i pilotów, dzięki czemu przygotowanie oferty jest szybsze, a sama wycieczka maksymalnie dopasowana do preferencji Waszej grupy. -
Jak wyglądają płatności za wycieczkę?
Po akceptacji oferty, przy podpisywaniu umowy należy wpłacić zaliczkę w wysokości 30% wartości wycieczki. Dopłata do całości konieczna jest na miesiąc przed terminem wyjazdu. -
Co jest wliczone w cenę wycieczki?
Standardowo cena organizowanych przez nas wycieczek szkolnych zawiera:
przejazd autokarem, ubezpieczenie, opiekę pilota na trasie wycieczki oraz ewentualne usługi lokalnych przewodników, bilety wstępów dla Uczestników i kadry pedagogicznej, nocleg(i) oraz wyżywienie w wybranej przez grupę formie.
Przy wycieczkach zagranicznych koszt biletów wstępu zazwyczaj podany jest osobno w walucie kraju docelowego.
Formularz kontaktowy
Nadal masz pytania?
Wyślij wiadomość przez poniższy formularz lub sprawdź inne formy kontaktu.